Google og de andre
18. april 2007
Når det gælder danskernes foretrukne søgetjeneste skiller amerikanske Google sig markant ud fra alle andre. Hele 86 procent har Google som den foretrukne søgetjenester viser en ny måling, som er foretaget af det danske analysebureau Userneeds (www.userneeds.dk).
I samarbejde med Jyllands-Posten gennemfører Userneeds hver uge en undersøgelse blandt 1.000 danskere med erfaring inden for det område, som undersøgelsen drejer sig om. Og den seneste undersøgelse handlede om danskernes valg af søgetjeneste.
Procentuelt fordeler valgene af søgetjenester sig således:
Google |
86 pct. |
Jubii |
6 pct. |
Yahoo |
1 pct. |
MSN |
2 pct. |
Enrio |
3 pct. |
AltaVista |
1 pct. |
Andre |
1 pct. |
Hertil kommer, at Google i høj grad også leverer input til nogle af de andre søgetjenester. Blandt andet får Eniro sine søgeresultater fra Google, så reelt set sidder Google på noget, der minder om et monopol.
|